')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://yas4download.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

yasdownload

بسیاری از افراد وقتی وارد زندگی مشترک می‌شوند خیلی به زندگی گذشته همسر شان فکر می‌کنند و در طول این افکار وسواسی، دائم به دنبال جواب سوال‌هایی از قبیل  اینکه گذشته همسر آنها چگونه

banner
جستجوگر پیشرفته



آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازديد آخرين ارسال
قوانین و مقررات کلی انجمن قوانین و مقررات کلی انجمن 0 25 darklord
دانلود کتاب مثل آهن ربا دختران را به خود جذب کنید دانلود کتاب مثل آهن ربا دختران را به خود جذب کنید 0 160 darklord
آموزش سیاست رفتار با خانواده شوهر (راز برخورد با خانواده شوهر) آموزش سیاست رفتار با خانواده شوهر (راز برخورد با خانواده شوهر) 0 41 darklord
چگونه پیشنهاد ازدواج بدهیم تا جواب بله را بگیریم؟ چگونه پیشنهاد ازدواج بدهیم تا جواب بله را بگیریم؟ 0 40 darklord
آموزش تنظیم فایروال ویندوز برای دسترسی به یک رنج IP آموزش تنظیم فایروال ویندوز برای دسترسی به یک رنج IP 0 52 darklord
آموزش تغییر رنگ و اندازه نشانگر ماوس در ویندوز 10 آموزش تغییر رنگ و اندازه نشانگر ماوس در ویندوز 10 0 38 darklord
اثرات ورزش بر بیماری های قلبی‎ اثرات ورزش بر بیماری های قلبی‎ 0 42 darklord
آموزش تغییر شکل نوشته ها در چت های واتساپ آموزش تغییر شکل نوشته ها در چت های واتساپ 0 51 darklord
آموزش استفاده از واتساپ بدون سیم کارت آموزش استفاده از واتساپ بدون سیم کارت 0 36 darklord
دانلود ترینر The Evil Within 2 دانلود ترینر The Evil Within 2 0 63 darklord
[Forum_Post_Title] صفحه اول انجمن | [Forum_Post_Title] ثبت نام در انجمن | [Forum_Post_Title] ورود به پنل کاربری

بسیاری از افراد وقتی وارد زندگی مشترک می‌شوند خیلی به زندگی گذشته همسر شان فکر می‌کنند و در طول این افکار وسواسی، دائم به دنبال جواب سوال‌هایی از قبیل  اینکه گذشته همسر آنها چگونه بوده است؟ آیا او با شخص دیگری دوست بوده و یا کس دیگر را دوست داشته است؟ و غیره ذهن خود را مشغول می‌کنند و هر مسئله‌ای که به گذشته همسرشان مربوط شود حس کنکاش و جستجو را در آنها تحریک می‌کند.

باید گفت که زندگی شما و مسائل مربوط به هر دو شما وقتی شروع می‌شود که پیوند مشترکی در بینتان به نام ازدواج شکل می‌گیرد بنابراین گذشته همسرتان و روابط عاطفی و قبلی او به خود او ربط دارد و این یک واقعیت است که شما باید آن را بپذیرید که قضاوت و کنکاش درباره گذشته همسرتان اصلا کار معقولی نیست و برای زندگی کنونی شما سودی ندارد بلکه معایبی مانند استرس، وسواس فکری و نگرانی را نیز به دنبال خود دارد.

بنابراین در این مقاله سعی می‌کنیم به شما کمک کنیم تا با افکار مزاحم درباره گذشته همسر خود مقابله کنید و چندین راهکار مهم را در ارتباط با نحوه برخورد با گذشته همسرتان را به شما معرفی می‌کنیم.

۱- واقعیت را بپذیرید

اینکه گذشته همسر شما چگونه بوده یا او با کسی رابطه دوستی داشته است یا نه تنها فکری مزاحم است و اکنون که شما ازدواج کرده‌اید و عاشق همسرتان هستید هیچ کمکی به شما نمی‌کند چون اگر حتی این مسئله را از او مخفی کنید با رفتارتان باعث سردی و فاصله بین خود و همسرتان می‌شوید و اگر آن را نیز مطرح کنید باعث بحث و نزاع می‌شوید و در نهایت تا مرز طلاق نیز پیش می‌روید.

بنابراین بهترین راه این است که قبول کنید همسرتان اشتباه کرده است و شخصیت فعلی او حاصل این اشتباهات و تجربیات ناشی از آن است پس بهتر است به جای درگیر کردن ذهن خود با گذشته او بعد از پذیرش واقعیت بر روی رابطه‌یتان تمرکز کنید و عشق بین خود و او را افزایش دهید.

۲- خشم و عصبانیت خود را به صورت منطقی ابراز کنید

ممکن شما نیز این گفته‌ها را شنیده باشید که نباید خشم و عصبانیت خود را پیش دیگران خالی کنید و این کار خوبی نیست و همین امر باعث شده‌است تا این حس خشم را در خود فرو ببرید و بابت آن احساس گناه کنید اما این صحبت‌ها فقط در حد یک گفته مانده است چون شما حق دارید عصبانیت، خشم و استرس خود و بار روانی حاصل از آن را تخلیه کنید اما مسئله اینجاست که باید روش تحلیه آن را بدانید.

پس اگر شما بابت گذشته همسرتان خشمگین هستید می‌توانید با روشی که با شخصیتتان در تضاد نباشد آن را ابراز کنید برای مثال آن را مکتوب کنید یا به مکانی خلوت بروید و فریاد و جیغ بکشید و آنچه که باعث اندوهتان شده است و می‌خواستید به همسرتان بگویید را تخلیه کنید.

۳- هیجانات خود را کنترل کنید

اگر سعی کنید هیجانات خود را کنترل کنید می‌توانید آنها را تحت مدیریت خود قرار دهید نه اینکه آنها شما را کنترل کنند بنابراین باید قبل از هرکاری مدیریت هیجانات را یاد بگیرید یعنی اینکه هیجانات خود را کنترل کنید و آنها را تحت نظارت قرار دهید و به  دنبال علت احساساتتان بگردید.

بنابراین اگر در ارتباط با گذشته همسر خود هیجانتان شما را به سمت کاری سوق دادند سعی کنید در وهله اول آن را شناسایی کنید و پیامدی که این هیجان در پی دارد را برای خود پیش بینی کرده و سپس آن را با شیوه‌ای منطقی بیان کنید با این کار می‌توانید به رابطه خود و همسرتان کمک کنید و از ایجاد هر گونه آسیبی در زندگی جلوگیری کنید.

۴- درباره تعهدتان به زندگی تصمیم قطعی بگیرید

تعهد به زندگی مشترک یعنی اینکه شما با وجود فراز و نشیب و حوادث تلخی که دامن‌گیر زندگیتان می‌شود باز هم حاضرید در کنار همسرتان بمانید و پیوند زناشویی خود را حفظ کنید با این حال اگر شما بابت گذشته همسر خود و یا از ارتباط قدیمی او ناراحت هستید در این هنگام مهم تصمیم شماست که آیا می‌خواهید پیوندتان را حفظ کنید و یا تعهد خودتان را دوباره اعلام کنید؟

اگر جواب شما مثبت است و به تعهدتان پایبند هستید باید گذشته همسرتان را فراموش کنید و یا حداقل با آن کنار بیاید و در این زمینه با همسرتان نیز مشورت کنید و بببینید که آیا او نیز حاضر است به شما در راستای حفظ پیوندتان کمک کند.

۵- برای اعتماد دوباره و اصلاح رابطه خود تلاش کنید

شاید گذشته همسرتان و یا رابطه قبلی او باعث از بین رفتن اعتماد شما شده است و حال کل جوانب زندگی شما را تحت تاثیر خود قرار داده است و بودن در کنار او مانند گذشته به شما حس آرامش نمی‌دهد بنابراین اگر در مرحله قبل تعهد دادید که در کنار همسرتان بمانید پس باید برای به دست آوردن دوباره اعتماد نیز تلاش کنید و برای این کار به بحث و تبادل نظر بپردازید و برای اصلاح رابطه خود که شاید زمان‌بر  نیز باشد تلاش کنید.

۶- مثبت اندیش باشید و افکار منفی را دور کنید

اگر شما بنشینید و از افکار منفی که درباره گذشته همسرخود به سراغتان می‌آید برای خودتان جهنمی بسازید بجز آزار و اذیت از هم پاشیده شدن زندگیتان چیزی عایدتان نخواهد شد بنابراین به جای پرورش دادن این افکار مزاحم و منفی بهتر است بر روی رابطه خوب با همسرتان تمرکز داشته باشید و برای بهتر کردن آن برنامه‌ریزی کنید.

شما می‌توانید در حین تمرکز بر افکارمثبت، افکار منفی را نیز با روش‌هایی از قبیل ریشه‌یابی افکار منفی، تغییر زبان بدن،  تغییر محیط، قدردانی و غیره از بین ببرید و یا آنها را از خود دور کنید و سریع‌تر از شر این افکار راحت شوید.

۷- یاد بگیرید که به جای گذشته در حال زندگی کنید

برای اینکه با گذشته پر رمز و راز همسر خود و فکر کردن به آن مقابله کنید می‌توانید از یک کلید طلایی با عنوان “زندگی کردن در حال و لحظه” استفاده کنید. اگر شما بپذیرید کنکاش در روابط گذشته همسرتان و برگشتن به عقب هیچ سود و فایده‌ای به همراه ندارد و برای آزاد شدن از هر قید و بندی لازم است همسرتان را به خاطر اشتباهات گذشته اش ببخشید؛ در آن صورت می‌توانید از نگرانی بابت آینده و اشتباهات گذشته و باتلاقی که به خاطر فکر کردن به آنها در آن گیر کردهاید؛ رهاشوید.

بنابراین همسرتان را ببخشید و دوباره به او اعتماد کنید و زندگی شاد و سالمی برای خودتان ایجاد کنید که در آن کل دغدغه شما به زمان حال مربوط شود نه گذشته و آینده‌ای که شما را هراسان کند.

۸- اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

برای اینکه بتوانید با گذشته همسرتان کنار بیایید و واقعیات تلخی که آزارتان می‌دهد را فراموش کنید باید به این مسئله فکر کنید اگر همسرتان شما را به عنوان شریک زندگی خود انتخاب کرده است پس حتما شما جایگاه خاصی در ذهن او و برای او دارید و حتی اگر او در گذشته با فردی دیگر در ارتباط بوده است؛ هم اکنون با شما زندگی می‌کند و شما را به عنوان همسر خود قبول کرده است.

پس سعی کنید با نثار عشق و صمیمیت به همسر خود زندگیتان را سرشار از لذت کنید و به گونه‌ای با او رفتار کنید تا از اینکه باشماست و رابطه قبلی او سرانجامی نداشته است احساس خوشحالی کند و در نهایت با این افکار که حقیقت هستند اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.

۹- به دنبال تجزیه و تحلیل نباشید

اگر برای شما اتفاق افتاده که بعد از ازدواج درباره گذشته همسرتان اطلاعاتی کسب کرده‌اید و شنیده‌اید که او قبلا با فردی دیگر در ارتباط بوده است نباید برای آگاه شدن از تمام جزئیات درباره گذشته همسرتان او را تحت فشار قرار دهید چون در این صورت یا همه واقعیت را از او می‌شنوید و بیشتر آزار می‌بینید یا از او دروغ می‌شنوید و با ادامه این کار باعث بدبینی، بی اعتمادی و به هم خوردن رابطه خود می‌شوید.

بنابراین به جای تحلیل کردن گذشته همسرتان بهتر است به فکر آرامش حاصل از ازدواجتان باشید و تمرکز خود را بر روی این مسئله قرار دهید.

۱۰- همسرتان را برای همیشه ببخشید

بخشش همسری خطاکار که در گذشته اشتباهات زیادی از او سر زده است شاید بسیار دشوار باشد اما باید بپذیرید که او شریک زندگی شماست و چون می‌خواهید سالیان آینده خود را با او زندگی کنید پس باید از اشتباهات او بگذرید و عفو و بخشش خود یا همان موهبت الهی را نسبت به او به کار بگیرید چون این تصمیم برای ترمیم رابطه سرد حاکم بر زندگی شما لازم است.

پس اگر بابت گذشته همسر خود، خیانت عاطفی، مالی و یا پنهان‌کاری او ضربه خورده‌اید؛ می‌توانید به او فرصتی دیگر بدهید و او را برای همیشه ببخشید و با این برخورد علاوه بر اینکه می‌توانید یکی از ویژگی‌های خوب خود را برای همسرتان اثبات کنید او نیز درک می‌کند که خطا کرده است و بابت اشتباه خود پشیمانی خود را ابراز می‌کند و علاوه بر این زندگی شما بیشتر از قبل و بر اساس تعهدی محکم‌تر ادامه می‌یابد.

منبع : takamoleman.com


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 71


نویسنده
نویسنده : mohsen
تاریخ : [جمعه 27 دی 1398 ] [ 14:30]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
آموزش نصب ویندوز ۱۰ تاریخ : چهارشنبه 07 اسفند 1398
دانلود رمان خانه ی مرگ تاریخ : چهارشنبه 07 اسفند 1398
دانلود کتاب آموزش تعمیرات موبایل مبتدی تاریخ : سه شنبه 06 اسفند 1398
دانلود کتاب ماشین هوشمند پولسازی تاریخ : چهارشنبه 30 بهمن 1398
دانلود کتاب اینترنت بهترین مکان برای ثروتمند شدن تاریخ : چهارشنبه 30 بهمن 1398
دانلود کتاب راهنمای راه اندازی کسب و کار اینترنتی تاریخ : چهارشنبه 30 بهمن 1398
ترفندهای بازی Call Of Duty Mobile و نکاتی پیرامون بازی COD تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1398
پاسخ تمامی سوالات شما در مورد PS4 (پلی استیشن ۴) تاریخ : شنبه 19 بهمن 1398
دانلود رایگان پاورپوینت اختلالات یادگیری تاریخ : سه شنبه 15 بهمن 1398
برگزاری نمایشگاه بازی تایپه به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد تاریخ : شنبه 12 بهمن 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 29
کل نظرات کل نظرات : 1
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 2
باردید دیروز باردید دیروز : 1
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 3
بازدید ماه بازدید ماه : 61
بازدید سال بازدید سال : 821
بازدید کلی بازدید کلی : 8,041

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.221.187.121
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir